چند نکته‌ی آرایشی برای جوان نشان دادن فوری چهره

[kkratings]

جوان نشان دادن چهره می‌تواند مربوط به بخشی از خواسته‌ی کلی‌تر اکثر افراد در مورد کم نشان دادن سن باشد. این مقاله راهنمای جوان نشان دادن چهره درزمینه‌ی استفاده از شگردهای آرایشی برای خانم‌ها است. با مجموعه تحقیقاتی فرشته الوندی همراه باشید

همین الان مشاوره سالن زیبایی دریافت کنید

چند تکنیک آرایشی برای جوان نشان دادن چهره

برای این‌که به‌عنوان یک خانم به‌طور بسیار چشمگیری کمتر از سن واقعی خود نشان دهیم؛ باید در چهار زمینه دارای آگاهی باشیم و روش‌های مربوط به هریک را یاد بگیریم:

  1. شرایط کلی جسمانی
  2. اصول تغذیه
  3. آرایش و موارد مرتبط با آن
  4. طرز لباس پوشیدن

ما بنا بر موضوع اصلی وب‌سایتِ مجموعه آموزشی فرشته الوندی ابتدا در مورد جوان نشان دادن چهره با استفاده از تکنیک‌های آرایشی، نکته‌هایی را گوشزد می‌کنیم البته برخلاف تصور رایج، طرز آرایش می‌تواند سن شما را ازآنچه هست نیز بیشتر جلوه دهد! زیرا همه به‌خوبی می‌دانیم که آرایش، یک وسیله است پس مانند هر وسیله‌ی دیگری می‌تواند درست یا غلط مورداستفاده قرار بگیرد.

برخی از این مقدمات عبارتند از :

راهنمای جوان نشان دادن چهره با آرایش

کانسیلر و پوشش دادن دایره‌ی زیر چشم: ابتدا اطراف چشمانتان را مرطوب کنید پس‌ازآن از یک لایه‌ی نازک از مواد پوشش‌دهنده یعنی «کانسیلر» که هم‌رنگ پوست خودتان و یا یک درجه روشن‌تر از کرم پودرتان باشد فقط در گوشه‌های پایین چشمانتان به‌طور متعادل استفاده کنید. این تکنیک یکی از بهترین راه‌های برطرف کردن دایره‌های زیر چشم است.

برای پوست روشن، کانسیلر روشن انتخاب کنید. معمولاً برای پوشاندن دایره‌ی زیر چشم، کانسیلر زرد متداول‌تر است. برای پوست خشک از کانسیلر مایع استفاده نکنید چون نوع مایع آن برای پوست چرب بهتر است. البته مزیت نوع مایع این است که نور را منعکس می‌کند و چین‌وچروک پوست، کمتر دیده می‌شود. در به کار بردن نوع ماتیکی کانسیلر از پد یا براش استفاده کنید. هم‌چنین برای پوشش چین‌و‌چروک‌های دور چشم از پنکیک استفاده نکنید چون پستی‌وبلندی چهره‌تان را بیشتر نشان خواهد داد. در ضمن باید بدانید که گاهی استفاده از ریمل و خط چشم در پلک پایین می‌تواند باعث افتاده به نظر رسیدن چشم‌ها و جلب‌توجه بیشتر به دایره‌ی دور چشم شود.

خط لب: لب شما ادامه‌ی لطیف‌تر پوست صورت شما است بنابراین از محصولات ضد پیری (anti-aging) برای لبتان نیز استفاده کنید. برای پوست‌های خشک، از مداد لب فاقد چسبندگی استفاده کرده و برای رسیدن به شفافیت بیشتر، خط لب را روی تمام لب بکشید. زیاد دنبال خط لب تیره نباشید تا لب‌هایتان را سفت نشان ندهد. یک دیگر از معیارهایتان در این مورد، باید هماهنگ بودن خط لب با رنگ لب باشد.

رژ لب: برای جوان نشان دادن چهره پیش از استفاده از رژ لب، با مداد های‌لایت رنگ رژ لب بر روی لب بالایی خطی بکشید و با انگشت آن را پخش کنید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

برای پوست تیره از رنگ تیره استفاده نکنید که هم چندان زیبا نخواهد بود و هم لب‌هایتان را کوچک‌تر نشان خواهد داد. در مورد استفاده از رژ لب، همیشه به رنگ پوستتان توجه کنید تا به جوان نشان دادن چهره کمک کند. هم‌چنین لازم است تذکر دهیم که در خانم‌های مسن‌تر بهتر است از انگشت یا برس برای پخش رژ استفاده شود چون هر رژلبی بر روی مرز لب افراد مسن‌تر به‌راحتی قرار نمی‌گیرد و هدر هم می‌شود. رنگ‌های صورتی و روشن، لب‌هایتان را درشت‌تر جلوه خواهند داد.

همین الان پکیج قرارداد های سالن زیبایی را دریافت کنید

فر مژه: این وسیله برای مژ‌ه‌هایی که جهت آن‌ها به سمت پایین یا صاف است بیشتر توصیه می‌شود برای استفاده از فر مژه باید قبلاً حتماً مژه‌ها را تمیز کرده باشید و طرز استفاده‌ی صحیح از ابزار فر مژه را بدانید تا به مژه‌ها آسیبی وارد نشود. به دنبال آن برای حفظ حالت فر مژه‌ها از ریمل ضد آب استفاده کنید.

ریمل: همان‌طور که اشاره شد گاهی استفاده از ریمل در پلک پایین می‌تواند توجه ناظران را بی‌اختیار متوجه دایره‌ی زیر چشم کند؛ چون در این حالت چشم‌ها افتاده به نظر می‌رسند، لذا برای جوان نشان دادن چهره در این بخش و برای خانم‌هایی که می‌خواهند جوان‌تر از سنشان به نظر برسند معمولاً پیچ دادن پلک‌های بالایی و کشیدن ریمل حجم دهنده از قسمت ریشه‌ی مژه‌ها به نوک آن‌ها بیشتر توصیه می‌شود.

رژ گونه: برخلاف تصور رایج برخی خانم‌ها که فکر می‌کنند پس از رسیدن به سن و سالی خاص، استفاده از رژ گونه صحیح نیست؛ این مورد ازنظر جوان نشان دادن چهره نقش مثبتی دارد اما باید رژ گونه در چنین خانم‌هایی به‌صورت یک لایه‌ی بسیار ملایم زده شود و همیشه با رنگ رژ لب خوانایی داشته باشد. در خانم‌های مسن‌تر باید از زدن رژ گونه به قسمت استخوان پایین گونه خودداری کرد چون باعث افتاده جلوه کردن این قسمت از چهره خواهد شد. ابتدا حالت خنده به خود بگیرید تا بتوانید در چهره‌ی خودتان دقیق‌تر از رژ گونه استفاده کنید.

پلک و خط چشم:

خط بالای پلک انسان با افزایش سن آویزان می‌شود. برای برطرف کردن افتادگی پلک، از سایه‌ی مات و کرمی رنگ استفاده کرده سپس سایه‌ا‌ی قهوه‌ای بر روی پلک و بخش چین‌خورده‌ی آن اضافه کنید و یا برای گوشه‌های خارجی و بیرونی پلک‌ها از سایه‌ی آبی بسیار ملایم استفاده کنید. به‌شرط این‌که به‌خوبی با سایه‌ی قهوه‌ای محو بشود. ابروها را بکشید تا توجه به‌طرف ابروانتان جلب شود.

برای چشم‌های کوچک حتماً خط چشم نازک استفاده کنید وگرنه پلک بالایی‌تان کوتاه‌تر جلوه خواهد کرد و چشمانتان کوچک‌تر دیده خواهند شد.

استفاده از رنگ‌هایی مثل صورتی، قرمز یا آبی و کلاً رنگ‌های جلب‌توجه کننده برای خط چشم، (برعکس تصور رایج)، هیچ کمکی به جوان نشان دادن چهره نمی‌کند و حتی گاه تأثیر منفی نیز دارد. بهتر است که این مورد را شخصاً در چهره‌تان آزمایش کنید و یا از یکی از اطرافیانتان نظر بخواهید.

برای جوان نشان دادن چهره در این قسمت، به‌جای استفاده از خط چشم تیره از خط چشم قهوه‌ای استفاده کنید تا چشمانتان جلوه‌ای شفاف‌تر و دلرباتر پیدا کند.

مداد خط ابرو: برای جوان نشان دادن چهره مداد خط ابروی خود را حداقل یک شماره کم‌رنگ‌تر از رنگ ابرویتان انتخاب کنید؛ در ضمن توجه داشته باشید که با بالا رفتن سن، رنگ ابروی فرد کم‌رنگ‌تر می‌شود.

یکی از راه‌های جوان نشان دادن چهره در این قسمت، استفاده از سایه و هاشور ابرو است و گاهی از تاتوی ابرو نیز به این منظور می‌توان استفاده کرد.

در ضمن به دلیل نازک و افتاده شدن ابروها در سنین بالا، پرپشت کردن ابرو در سنین بالا (برخلاف سنین جوانی) موجب جوان نشان دادن چهره می‌شود

کرم پودر: اگر پوستتان جوان نیست و نور را منعکس نمی‌کند؛ برای جوان نشان دادن چهره در مرحله‌ی اتمام آرایش؛ از کرم پودر فقط بر روی چانه و بینی‌تان (و در برخی موارد پیشانی) استفاده کنید. در ضمن بسته به حالت چهره‌تان می‌توانید با کونتور کردن لبه‌های صورت و زیر استخوان گونه کمی به چهره‌تان عمق بدهید.

شاید تنها وسیله‌ی آرایشی که در سنین بالاتر استفاده از آن هیچ‌گاه اثر منفی بر جوان نشان دادن چهره نداشته باشد، کرم پودر باشد اما میزان استفاده از کرم پودر برای صورت‌های دارای خط و چروک باید به‌طور متوسط و موضعی باشد و نه زیاد و یک‌دست تا روی پوست، مجدداً ایجاد خط نکرده و شفافیت پوست را کم‌تر نکند.

در این مورد، اگر پوستتان چرب است از محصولات پودری و اگر پوستان خشک است پس از استفاده از مرطوب‌کننده از نوع کرم استفاده کنید تا با مشکل پوسته‌پوسته شدن مواجه نشوید.

در چهره‌های دارای چروک نباید از کرم پودرهای مات و نرم و یا کرم پودرهایی که دارای ماندگاری خیلی زیاد هستند استفاده کرد. به‌عبارت‌دیگر اگر پوستتان چین‌وچروک دارد نباید این عناوین بر روی کرم پودری که انتخاب می‌کنید وجود داشته باشند: (Velvet)- -(Matte) (long wearing).

برای جوان نشان دادن چهره همیشه لازم است که به‌طور متعادل از کرم پودر مناسب برای پوستتان بهره ببرید.

برخی منابع:

1- سایت توتال بیوتی

2- سایت آلور

3- سایت آر دی

آموزش پیشنهادی

این مقاله را هم بخوانید

این ویدیوها را هم ببینید

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد