شینیون و انواع شینیون

[kkratings]

برخی از این مقدمات عبارتند از :

شینیون:

از گذشته تا کنون, شکل دادن به مو و ارایش مو با ابزار گوناگون و روشهای مختلف رواج داشته است. در گذشته های دور مرسوم بود, که از طلا و زیورآلات مختلف برای آرایش مو زنان استفاده می کردند. در گذر زمان سبک ها و مدل های زیادی برای جمع کردن و ثابت نگه داشتن مو به وجود آمد. استفاده از سنجاق سر, بیگودی, سشوار, چسب مو, ژل مو و … به صورت ساده و ابتدایی مدل هایی را خلق کردند. در دورانی مردم به موی صاف و در دورانی دیگر به موی فر و مجعد علاقه نشان می دادند.

همین الان مشاوره سالن زیبایی دریافت کنید

گاهی بلندی مو مهم بود و گاهی کوتاهی مو. ولی آنچه که در تمام دوران ها اهمیت داشت آراستگی و زیبایی مو بود. در مواقع استفاده از شینیون برای آراستگی موها به صورت مدل باز, بسته, یا نیمه باز در محافل و مجالس زنان به دلیل سهولت و زیبایی رواج داشت و شاید همین موضوع باعث شد آرایشگران زیادی با توجه به نیاز و خواسته مشتری اقدام به یادگیری شینیون در انواع مختلف کنند.

و در این حرفه به قدری پیشرفت کنند که بتوانند به صورت آنی در همان لحظه انجام کار, ایده های خود را پیاده کنند. در طی زمان از واژه براشینگ استفاده شد که به معنی حالت دادن مو با برس و سشوار و استفاده از تافت و ژل موی سر و … است.

اینکه موها با مدل خاصی از پشت سر یا بالای سر بسته شود ساده است, ولی آرایشگر حرفه ای با به کار بردن تکنیک های خاص آن را فوق العاده و جذاب می کند. می توان به راحتی ادعا کرد که هیچ محدودیتی برای مدل های مختلف شینیون وجود ندارد.

مسلما نوع شینیون در مجالس رسمی, عروسی, تولد, مهمانی های شب و نامزدی و… متفاوت است و این خلاقیت و شناخت ارایشگر است که می تواند مدل مویی شیک با توجه به نوع مهمانی, لباس مشتری و چهره مشتری خلق کند.

عمل تقسیم بندی مو با توجه به نوع شینیون انجام می شود. البته امروزه آرایشگران حرفه ای ممکن است بدون تقسیم بندی هم مدل مو زیبایی, خلق کنند. در واقع درست کردن شینیون اصول اساسی و قوانین خاصی ندارد. بیشتر بستگی به ذوق, شوق, هنر و ابتکار آرایشگر مربوط می شود.

آرایشگر حرفه ای, معمولا با دیدن مدل موهای مختلف ایده لازم را می گیرد و آن را با سلیقه خود و مشتری ترکیب می کند. تا نتیجه دلخواه بدست بیاید.

امروزه در اکثر سالن های زیبایی شینیون کار حرفه ای, به صورت مجزا مشغول به کار می شود. چرا که گرایش ها در حالت تخصصی بهتر جواب می دهد.

همین الان پکیج قرارداد های سالن زیبایی را دریافت کنید

ابزاری برای شینیون و حالت دادن به مو:

  • دستگاه بافت مو برای خلق بافت های زیبا و متنوع
  • تل و اسفنج های حجم دهنده, تور مخصوص
  • سشوار, اتوی مو, انواع فر کننده ها, که جز ابزار حرارتی به شمار می آیند.
  • گیره مو در سایزهای مختلف, کش مو, کلیپس مو
  • بابلیس, بیگودی
  • پروتز های اسفنجی, چوب شینیون
  • مواد تثبیت کننده مانند: ژل مو, موس مو, اسپری مو و… برای حفظ حالت مو استفاده می شوند.
  • استفاده از ماسک مو و حالت دهنده مو
  • استفاده ار ماسک مو و سرم مو بعد از شینیون برای کاهش آسیب دیدگی و شکستگی مو

نبود محدودیت در مدل های شینیون, دست ارایشگر را باز گذاشته است تا با توجه به چهره, لباس مشتری, نوع مهمانی و با توجه به مدلهای روز و ژورنالی اقدام به حالت دادن مو به صورت کاملا بسته, نیمه باز, یا باز کند.در انتها انچه جلب توجه می کند جذابیتی است که به مدل مو به چهره و استایل مشتری می دهد.

آموزش پیشنهادی

این مقاله را هم بخوانید

این ویدیوها را هم ببینید

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد