راهنمای بازاریابی آرایشگاه‌های مردانه

[kkratings]

مطالب مربوط به بازاریابی آرایشگاه مردانه در حقیقت، بخش تکمیلیِ مقاله‌ی 17 شگرد جذب مشتری برای سالن‌های زیبایی است. با مجموعه تحقیقاتی فرشته الوندی همراه باشید.

برخی از این مقدمات عبارتند از :

نکته‌های اساسی در بازاریابی آرایشگاه مردانه

نخست لازم است یادآوری کنم که طبق آمار ارائه‌شده در روزنامه‌ی «ایندی‌پندنت» (The Independent) در سال 2016، بازار آرایشگاه مردانه، بازاری برابر با 15 میلیارد پوند بوده و در 10 سال گذشته رشد چشمگیری در دنیا داشته که نشانگر گرایش و استقبال روزافزون از تنوع خدمات پیرایشی و آرایشی از سوی آقایان در اکثر نقاط جهان است.

برای پاسخ‌گویی به این خواسته‌ی روزافزون مشتریان آقا باید بتوانید آن‌ها را با کم‌ترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن جذب آرایشگاهتان کنید.

برای پی بردن به این‌که در وضعیت کنونی برای بازاریابی آرایشگاه مردانه چه‌کار باید بکنید؛ این سوال‌ها را از خودتان بپرسید:

  1. آیا خدماتی که ارائه می‌کنید؛ مشتریان آرایشگاه مردانه شما را تشویق به مراجعه‌ی مجدد به آرایشگاهتان می‌کند؟
  2. آیا در آرایشگاه مردانه خودتان فقط به ارائه‌ی خدمات پیرایشیِ مرسوم آقایان مشغولید یا این‌که برای آن‌ها برخی خدمات ویژه نیز در نظر گرفته‌اید؟ و به‌اصطلاح آیا یک آرایشگاه مردانه نیوفیس (New Face) هستید؟

اگر پاسخ شما به یک یا هر دو سوالِ بالا منفی است؛ برای کشف بهترین موارد بازاریابی آرایشگاه مردانه به خواندن این مقاله ادامه بدهید!

پیام بازاریابی آرایشگاه مردانه شما چیست؟

معمولاً پیش‌داوری‌های ثابتی در مورد نوع خدمات آرایشگاه‌های مردانه وجود دارد که اگر در چهارچوب آن‌ها بمانید، بازاریابی فعالی ارائه نخواهید کرد.

به‌عنوان یک مدیر آرایشگاه مردانه اولین قدم برای بازاریابی شما کنار گذاشتن این فکر است که بازاریابی آرایشگاه مردانه وسعت و امکان فعالیت محدود و کوچکی دارد. این فکر، غلط است زیرا اکثر آقایان اگر احساس کنند که به آن‌ها ارزش گذاشته می‌شود؛ حتماً پول خرج خواهند کرد اما شما باید یک پیام واضح در تبلیغات و بازاریابی خود داشته باشید. این‌که این پیام چه باید باشد را می‌توانید از طریق عمل به موارد در پی آمده کشف کنید:

1- فهرستی از ویژگی‌های مشتریان خود تهیه کرده و خصوصیات سنی، طبقه‌ی اجتماعی، میزان درآمد و موقعیت فرهنگی‌شان را بسنجید و پیام و طرز بازاریابی‌تان را متناسب با سه فاکتور فوق، تنظیم کنید؛ به‌این‌ترتیب که ببینید در چه زمینه‌هایی از مهارت آرایشگری، موقعیت و امکانات آرایشگاهتان توانمندتر هستید و چه مشتریانی بیشتر به این نقاط قوت شما احتیاج دارند. چنین افرادی بازار هدف شما خواهند بود.

2- محیط اکثر آرایشگاه‌های مردانه در ایران (به‌جز درصدی معدود) از جلوه‌های بصری تقریباً خالی است. سعی کنید در آرایشگاه مردانه خود فضایی متفاوت و زنده از زیبایی و حس مردانگی به وجود بیاورید. می‌توانید این کار را با انواع روش‌ها و ازجمله نصب یک تابلو به‌صورت مجموعه‌ای از تصاویر یا شگردهای مختلف انجام دهید.

3- برحسب شرایط مشتریانتان به دنبال استیلی از استیل‌های پیرایشی و آرایشی باشید که به آن‌ها بیشتر روحیه بدهد. همیشه تِرندهای جدید آرایشی مردانه را تعقیب کرده و آن‌ها را در قالب خدمات آرایشگاه مردانه خود جای داده و بهینه‌سازی یا بومی‌سازی کنید.

4- سعی کنید نوعی خدمت آرایشی اختصاصی خودتان را داشته باشید طوری که مشتریانتان به آن احساس نیاز کنند و در ضمن تکراری نیز نباشد. به‌عنوان یک مثال کلی، حتی می‌توانید فهرستی از خدمات مربوط به مراقبت از پوست صورت شامل کرم‌ها یا ماسک‌هایی خاص برای آقایان را در نظر بگیرید.

برخلاف تصوری که شاید اکنون داشته باشید؛ اگر بتوانید مزیت خدمات جدیدتان را به‌خوبی به آقایان انتقال دهید؛ آن‌ها خدمات پیرایشی جدید را امتحان خواهند کرد.

5- اگر در آرایشگاه مردانه، محصولاتی نیز می‌فروشید؛ دقت کنید که آن محصولات، حالتی به هم بست داشته و همیشه به‌روز باشند و صرفاً مانند بیشتر آرایشگاه‌های مردانه‌ی فعلی، حالت چند محصولِ متفرقه و پراکنده به خود نگیرند.

در مورد مزایا و فواید محصولات پیرایشی‌تان باید در آرایشگاه مردانه تبلیغ‌هایی در دید عموم قرار دهید. از کارکنان آرایشگاهتان نیز برای عرضه‌ی محصولاتتان استفاده کرده و اگر لازم شد با آن‌ها در این مورد، توافق کنید.

6- طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده توسط شرکت جهانی «مایکروسافت» Microsoft، میزان علاقه و تأثیرپذیری آقایان از محیط اینترنت و فضای مجازی بسیار زیاد است؛ به همین دلیل لازم است که حتماً برای آرایشگاه مردانه، بازاریابی اینترنتی از طریق وب‌سایت و نیز شبکه‌های اجتماعی مانند «اینستاگرام» داشته باشید. در این مورد می‌توانید از بیشتر موارد آموزش داده شده در مقاله‌ی ۱۲ راه‌کار برای بازاریابی اینترنتی آرایشگاه زنانه در مورد آرایشگاه‌های مردانه نیز به‌راحتی بهره ببرید.

توجه کنید که در اغلب کشورهای جهان در فضای مجازی بیشتر روی بازاریابی سالن زیبایی زنانه تبلیغ می‌شود؛ پس اگر شما در اینترنت با طرحی مشخص و هدفمند برای آرایشگاه مردانه بازاریابی کنید؛ رقبای کمتری نسبت به مدیران سالن‌های زیبایی زنانه خواهید داشت.

به این موضوع جداً فکر کنید: تلاش و خلاقیت آرایشگاه مردانه در فضای مجازی باید بسیار بیشتر از آرایشگاه‌های زنانه باشد.

7- استفاده از «اینفلوئنسر مارکتینگ» یا بازاربایی تأثیرگذار را فراموش نکنید.

می‌دانیم که «اینفلوئنسر مارکتینگ» (Influencer Marketing) شاخه‌ای از بازاریابی است که با تکیه بر افراد مشهور یا تأثیرگذارکه معمولاً استیل خاصی نیز دارند به جذب مشتری می‌پردازد.

در تمام دنیا بخصوص در بین پسران و مردان جوان، تأثیرپذیری از چنین چهره‌های سرشناسی درزمینه‌ی استیل موی سر و طرز لباس پوشیدن بسیار رواج دارد.

در کشور ما نیز با توجه به مقررات موجود امکان استفاده از این شیوه‌ی بازاریابی با استفاده از اینفلوئنسرهای آقا بیشتر است.

اگر امکان استفاده‌ی مستقیم از اینفلوئنسرها را ندارید؛ می‌توانید با ارائه‌ی طرز استیل آرایشیِ آن‌ها همراه با خلاقیت‌هایی جذاب، نوعی استیل پیرایشی و آرایشی جالب برای گروهی از مشتریانتان، ایجاد و عرضه کنید.

در پایان، توجه شما را به گفته‌های یکی از آرایشگران مردانه‌ی موفق جهان، به نام «شون پئیسنت» (Sean-paisant) جلب می‌کنم که رمز موفقیت خود در بازاریابی آرایشگاه مردانه را چنین بیان می‌کند:

«من فقط خدمات خوب آرایشی ارائه نمی‌کنم، من به مشتریان آقا حس واقعیِ اهمیت قائل شدن به وجود آن‌ها را با گفتگو در مورد مو، پیرایش مناسب آن‌ها و خصوصیات چهره‌شان انتقال می‌دهم…

من با یک مشتری آقا با دقت عملی مردانه ولی با رعایت جزئیاتی که در سالن‌های زیبایی زنانه وجود دارد؛ برخورد می‌کنم!»

آموزش پیشنهادی

این مقاله را هم بخوانید

این ویدیوها را هم ببینید

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد