رازهای جهانی شادابی پوست زنان- بخش اول

[kkratings]

شیوه‌های شادابی پوست زنان در کشورهای مختلف، ویژگی‌ها و حتی گاه رمز و رازهایی دارد که چکیده‌ی تحقیقی را که در این مورد از منابع معتبر جهانی به عمل آورده‌ایم، طیِ مقاله‌ای دوقسمتی تقدیمتان می‌کنیم. کلکسیونی از جوان‌سازی و شفافیت پوست صورت و بدن در انتظار شماست! با مجموعه تحقیقاتی فرشته الوندی همراه باشید.

همین الان مشاوره سالن زیبایی دریافت کنید

شگردهای حفظ شادابی پوست در نزد زنان کشورهای مختلف

سه شگرد برای شادابی پوست از خانم‌های فرانسوی

خانم‌های فرانسوی با مکعب‌های کوچک یخ، پوست صورت خود را مالش می‌دهند. این شگردِ به‌ظاهر ساده، جریان گردش خون را بسیار بهبود می‌بخشد و پوست را سالم و بسیار شفاف می‌کند.

شیوه‌ی دومِ زنان زیبای فرانسوی، استفاده از حوله‌های گرم و سرد است. شما هم می‌توانید همچون آن‌ها یک حوله‌ی نرم را در آب ولرم فرو ببرید و بر روی پوست صورتتان قرار دهید و به دنبال آن یک حوله‌ی نرم دیگر را در آب سرد فرو برده و بر روی صورتتان بگذارید. این کار را با هر یک از حوله‌های گرم و سرد چند بار تکرار کنید.

این شگرد، قابلیت کششی پوست را بسیار افزایش می‌دهد، گردش خون را زیاد کرده و رطوبت موردنیاز پوست صورتتان را تأمین می‌کند.

شگرد سوم این زنان رمانتیک، استفاده از آب‌لیمو برای کاهش التهاب پوست صورت است. زدن قطرات آب‌لیمو به روی آکنه‌های اعصاب‌خردکنِ صورت، آن آکنه‌ها را کوچک کرده و رنگ قرمزشان را هم بسیار کاهش می‌دهد.

برخی از این مقدمات عبارتند از :

ماسک انگور زنان شیلیایی برای شادابی پوست

زنان اهل شیلی ادعا می‌کنند که دلیل براق بودن پوست صورتشان مربوط به اثر آنتی‌اکسیدان موجود در ماسک انگور است. آن‌ها انگورهای قرمز را با دو قاشق غذاخوری آرد، مخلوط کرده و معجونی را که از آن می‌سازند به صورتشان می‌زنند و 10 دقیقه بعد، پوست صورتشان را خوب می‌شویند.

در ضمن، یادتان باشد که ماسک انگور قرمز، صبح‌ها بیشترین تأثیر درخشندگی را بر روی پوست صورت می‌گذارد.

نوع تغذیه و حمام سونای زنان سوئدی!

بسیاری از متخصصان زیبایی، علت رنگ چهره‌ی درخشان زنان سوئدی و سایر زنان منطقه‌ی اسکاندیناوی را مربوط به تغذیه‌ی زیاد آن‌ها از سبزی‌ها و ماهی‌ها می‌دانند.

از سوی دیگر، استفاده‌ی زیاد خانم‌های سوئدی از حمام سونا باعث از بین رفتن «توکسین»‌ (toxin) بدن یا همان زهرابه که ماده‌ی زیان‌آوری است؛ می‌شود. سبزی‌ها، ماهی و حمام سونا، سه عامل درخشندگی و شادابی پوست زنان سوئدی هستند.

ماسک برنج زنان ژاپنی

استفاده از ماسک برنج که محبوب خانم‌های ژاپنی است؛ صورت شما را پاک‌سازی خواهد کرد و باعث ترشح بیشتر «کلاژن» (Collagen) در پوستتان که یک نوع پروتئین مفید است خواهد شد. افزایش کلاژن در پوستتان به نرمی آن نیز خواهد افزود.

همین الان پکیج قرارداد های سالن زیبایی را دریافت کنید

برای استفاده از ماسک برنج این‌طور عمل کنید:

  • برنج سفید را در قهوه خردکن، خرد کنید
  • به برنج خردشده آب ولرم اضافه کنید؛ در حدی که قوامی مثل قوام ماست به خود بگیرد
  • صورتتان را که از قبل تمیز کرده‌اید؛ خیس کنید و با نوک انگشتانتان تمام پوست صورتتان را ماساژ دهید و در پایان، صورتتان را به‌خوبی بشویید.

خانم‌های ژاپنی برای نرمی و شادابی پوست خود روش‌های زیر را نیز به کار می‌برند:

  • انجام ماساژ روزانه‌ی صورت که خاصیت کششی پوست را افزایش می‌دهد و به تنفس بیشتر پوست صورت کمک می‌کند. می‌توانید هر نوع کرم و یا روغن مفیدی را هنگام ماساژ پوست صورت به کار ببرید. فقط برحسب نوع احتیاجات اساسیِ پوستتان، تکنیک‌های ماساژِ متفاوتی موردنیازتان خواهد بود که شرح آن به مقاله‌ی جداگانه‌ای نیاز دارد.
  • استفاده‌ی کمتر از پودر صورت یکی دیگر از سلایق خانم‌های ژاپنی است. آن‌ها اعتقاد دارند که استفاده‌ی مداوم از پودر صورت، روزنه‌های پوست را مسدود می‌کند و می‌تواند منجر به ایجاد انواع التهابات پوستی شود.

خانم‌های برزیلی و آب هویج

زنان برزیلی به‌درستی اعتقاد دارند که نوشیدن آب هویج تازه به خاطر ماده‌ی «بتاکاروتن» (β-Carotene) موجود در آن که یک رنگ‌دانه‌ی قرمز- نارنجی است؛ در بهبود آکنه بسیار مؤثر واقع می‌شود.

زنان اسپانیایی و درمان حلقه‌های زیر چشم با سیب‌زمینی

سیب‌زمینی خام را به شکل حلقه‌های خیلی نازک ببرید و به مدت 10 دقیقه در زیر چشمانتان بر روی محل حلقه‌های زیر چشم بگذارید و به جان خانم‌های اسپانیایی دعا کنید!

شگردهای حفظ شادابی پوست در نزد زنان کره‌ای

در بیشتر کرم‌های پوست مورداستفاده در کشور کره از مواد بدن حلزون استفاده می‌شود که دارای کلوژن با خاصیت نرم‌کنندگی و «الاستین» (Elastin) که نوعی پروتئین به شمار می‌رود است. هم‌چنین بد نیست بدانید که پزشک مشهور یونان باستان به نام «بقراط»، برای درمان التهابات پوستی، مخلوط شیر و حلزونِ له‌شده را مورداستفاده قرار می‌داد.

خانم‌های کره‌ای معمولاً پیش از استفاده از هر نوع کرم پوست، به پوست صورتشان روغن جوز هندی می‌زنند که باعث می‌شود پوست صورت آن‌ها جلوه‌ای صاف و یکدست بیابد.

خانم‌های کره‌ای، «امولسیون»‌های (Emulsion) دارای مواد طبیعی (امولسیون، ترکیب آب و روغن‌هاست) را زیاد به کار می‌برند. آن‌ها تقریباً هر شب از سرُم پوست استفاده می‌کنند.

معمولاً ترتیب استفاده‌ی یک خانم کره‌ای از مواد مرتبط با پوست صورت به‌این‌ترتیب است: سرُمِ پوست- روغن- مرطوب‌کننده.

یکی دیگر از شگردهای خانم‌های کره‌ای برای شادابی پوست این است که در فواصل زمانیِ مشخص و به‌طور برنامه‌ریزی‌شده، مواد آرایشی و بهداشتی خود را تغییر می‌دهند؛ چون به اعتقاد آن‌ها چنین کاری باعث می‌شود که پوست به ترکیبات مشخصِ یک نوع مواد بهداشتی و آرایشی عادت نکند و اثربخشیِ موادی که شادابی پوست را به همراه دارند؛ کم نشود.

(پایان قسمت اول)

برخی منابع:

1-سایت brightside

آموزش پیشنهادی

این مقاله را هم بخوانید

این ویدیوها را هم ببینید

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
ورود | ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد